Nordisk Energy

-for dig der gerne vil have en fair pris og en regning der er til at forstå - og en god kundeservice.

Ofte stillede spørgsmål kan du se svar på her. Ønsker du kundeservice er vi klar ma-fr 10-16, på 91 30 30 40 / kundeservice@nordiskenergy.dk 

√ JA.
Nordisk Energy har en bedre strømløsning til alle private;

– Betaling månedsvis
– Ingen gebyrer
– Ingen opstartsomkostning
– Ingen binding

Nordisk Energy køber strøm fra hele Norden og leverer den direkte til dig.

Du kan vælge en fast eller variabel pris.

Det er strøm der er til at forstå.

Velkommen til Nordisk Energy.

Bliv kunde og få en bedre strømløsning  – klik her

√ JA.
Nordisk Energy har en bedre strømløsning til erhvervslivet;

– Betaling månedsvis aconto
– Du betaler en acontoopkrævning inden du starter.
– Når året er gået gøres dit forbrug op og har du betalt mere eller mindre aconto end dit forventede forbrug afregnes forskellen 1. februar
– O gebyrer
– O opstartsomkostning
– O binding

Nordisk Energy køber strøm fra hele Norden og leverer den direkte til virksomheden.

Virksomheden kan vælge en fast eller variabel pris.

Det er strøm der er til at forstå.

Velkommen til Nordisk Energy.

Bliv kontaktet om din virksomheds muligheder – klik her

Du har jævnfør lovgivningen 14 dages fortrydelsesret fra indgåelse af aftalen. Hvis du gerne vil have strøm tidligere end om 14 fra indgåelsen af aftalen skal du udtrykkeligt acceptere, at du skal betale for den strøm du forbruger. Det spørger vi dig om for en god ordens skyld for at vi formelt må have lov til at levere strøm til dig inden der er gået 14 dage.
 
PS 🙂
Nordisk Energy har slet ingen “binding” af sine kunder så du kan også efter de 14 dage altid skifte til andet energiselskab fra dag til dag. Du skal blot betale for den strøm du har brugt.  

√ JA.

Du har jævnfør lovgivningen 14 dages fortrydelsesret fra indgåelse af aftalen. Hvis du gerne vil have strøm tidligere end om 14 fra indgåelsen skal du udtrykkeligt acceptere, at du skal betale for den strøm du forbruger. Det spørger vi dig om for en god ordens skyld for at vi formelt må have lov til at levere strøm til dig inden der er gået 14 dage.
 
PS 🙂
Nordisk Energy ingen “binding” af sine kunder så du kan også efter de 14 dage altid skifte til andet energiselskab fra dag til dag. Du skal blot betale for den strøm du har brugt.  

Du har indgået en aftale om levering af strøm når du har valgt at inbetale din aconto opkrævning. Du er ikke bundet til at være kunde i Nordisk Energy, efter du har indbetalt aconto opkrævningen – da vi slet ikke bruger “binding” af vore kunder og du kan altid frit skifte til andet energiselskab fra dag til dag.

√ JA. Det står i toppen af hjemmesiden under  “vilkår & betingelser”. Her kan du læse en kortfattet oversigt på alt det med småt. Du kan også benytte linket her ; Oversigt over vilkår og betingelser

√ JA.

Kundens første regning er en aconto opkrævning. Der er tale om aconto opkrævning og ikke a conto fakturering. A conto opkrævning er et beløb, som overføres fra kunden til Energileverandøren.

Efterfølgende betaler kunden månedligt aconto.

En a conto regning er en regning, der er dannet på baggrund af dels dit forventede årsforbrug , som er indtastet af dit tidligere elsselskab i Datahub og den forventede udvikling af prisen hos dit netselskab og elbørsen samt statens elafgift. Når du starter som kunde hos os, er det årligt estimeret forbrug af dit tidligere el-selskab den information vi har på dit forbrug. Forventer du at dit forbrug ændrer sig er du altid velkommen til at kontakte kundeservice der vil regulere dit månedlige acontobeløb.

Vi laver også automatisk en opgørelse til dig over årets forbrug og månedlige aconto indbetalinger i januar. Differencen afregnes 1. februar.
Ønsker du et overblik over dit elforbrug, og hvad vi har opkrævet dig i aconto fakturering, så kan vi danne en opgørelse til dig. Opgørelsen vil vise, hvad vi har opkrævet dig i aconto fakturering, i en bestemt periode samt hvor meget strøm du har brugt i perioden. Du kan få dannet en opgørelse ved at kontakte vores kundeservice.

√ JA.  Har du bedt om betaling via betalingsservice, enten direkte til kundeservice eller på hjemmeisden, fremgår status på din betalingsservice tilmelding på din regning.

Du modtager strømregningen med anført betalingsfrist ca. 1 uge førend betalingsfrist.

Status er enten;

“Du bedes venligst indbetale beløbet manuelt via indbetalingskortet. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kundeservice“

– eller;

“Du er tilmeldt Betalingsservice.
Hvis din faktura endnu ikke er med på din betalingsoversigt i banken, så skal du betale fakturaen manuelt.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kundeservice“

√ JA. Du er velkommen til at betale med MobilePay og kundeservice hjælper dig gerne med at få lavet betalingen.

Elprisen indeholder forskellige afgifter og priser. 

  • Børsens rå strømpris.
  • Statens elafgift som er 90,375 øre, men som  midlertidigt sænkes til 1 øre inkl. moms fra 1. januar 2023.
  • Netselskabets tarif som sætter deres pris op  fra 1. januar 2023, så det bliver dyrere at få strøm i de tidsrum på dagen, hvor vi bruger mest. 
  • Energinet afgiften eller systemtarif, som er statens driftselskab for det el-nettet.
  • Elselskabets abonnement.
  • Elselskabets spottillæg.
  • Elskabets pris for administration og handelsomkostninger.
  • Elskabets evt. gebyr f.eks. for betaling af regningen via Betalingsservice. 
  • Told og skat tilægger desuden 25% procent på alle ovenstående beløb. 

Nettariffen betales til det netselkab der sørger for vedligeholdelse, udbygning  og drift af strømledningerne og dækker netselskabets udgifter til “transport “af strømmen til dig. Der er knap 60 netselskaber i Danmark der betjener landets husstande og virksomheder. Prisen for netselskabet hos Radius er pr. KWh pr. 1. januar 2023 fra 21,27 øre op til 191,35 øre 

Energinet, som er statens driftselskab for det el-nettet opkræver både private husstande og virksomheder en afgift der ofte på regninger fremgår som kaldet “systemtarif”. Energinet hæver priserne i 2023 med 3,1 øre/kWh, så de lander på 14,3 øre/kWh. 

FORBRUGSTARIFFER

2022

2023

Ændring

TRANSMISSIONSNETTARIF*

4,90

7,60

2,70

SYSTEMTARIF

6,10

6,70

0,60

I ALT – NET- OG SYSTEMTARIF

11,00

14,30

3,30

BALANCETARIF FOR FORBRUG**

0,23

0,00

-0,23

I ALT – FORBRUGSTARIFFER

11,23

14,30

3,07

 

Staten opkræver alle en elafgiften og det er i praksis en skat til staten. Staten har besluttet at elfgiften sænkes midlertidig til 1 øre fra 1. januar 2023 – dog er denne nedsættelse af elafgiften midlertidig og stiger igen den. 1 juli 2023.

Nej der er forskel på prisen i øst- og vest fordi strømledningerne vest for Storebælt er forbundet med Tyskland. De tyske priser på strøm er historisk set højere strømpriserne hos vore Nordiske naboer. Øst for Storebælt er strømledningerne forbundet med Sverige, strømpriserne historisk set er lavere. Norge producerer også strøm, men grundet mindre kapacitet i deres ledningsnet kan denne strøm ikke “eksporteres” i samme omfang som vi efterspørger billig strøm.

For det første er den dyreste del af elprisen tariffer og afgifter der typisk udgør 57% af din elpris. Dernæst har netselskaberne nu 4 forskellige priser i døgnet i stedet for de 2 forskellige priser du er vant til. Sidst men ikke mindst sætter netselskaberne priserne op når staten sætter elafgiften ned. I januar 2023 når sætter staten sin elafgift ned til 1 øre sætter netselskaberne deres priser op f.eks., mellem kl. 17-21 er tariffen nu ca. dobbelt så stor så prisen er 191,35 øre per brugt kWh.
Den rå pris på strøm, spotprisen dannes ligesom børspriser dannes, nemlig efter udbud og efterspørgsel. Generelt set bliver spotprisen på el sat efter den dyreste produktionspris. Grunden er at når der ikke produceres nok strøm sol, vand eller vindenergi skal strømmer komme et andet sted fra og det er f.eks. kraftværker, der bruger gas eller kul  eller atomkraft.  Disse energiformer er historisk set dyrere.

√ JA. Du kan altid følge dit el forbrug via eloverblik – klik på linket eloverblik.dk, og du er også altid velkommen til at spørge kundeservice.

I forbindelse med login på eloverblik.dk , skal du bruge en webaccesskode. Webaccesskoden kan normalt findes på fakturaen sammen med information om målerens GSRN- og målernummer.

Hvis du endnu ikke har modtaget en faktura, vil kundeservice kunne finde webacceskoden på målepunkt siden under stamdata.

Desuden har Nordisk Energu også en selvbetjeningsløsning som du kan logge ind på til enhver tid og benytte, efter at du  får leveret strøm fra os. Det får du automatisk information om fra kundeservice når du er belvet kunde hos os.

Den kan du downloade ved at klikke på linket her “Cookie og privatlivspolitik” og du finder også linket i hovedmenuen på øverst på forsiden

Du kan se vores handelsbetingelser ved at klikke på linket her Handelsbetingelser og du finder også linket i hovedmenuen på øverst på forsiden

Det er Energistyrelsen, der regulerer rettighederne og du kan orientere dig på deres hjemmeside om dine rettigheder ved at følge dette link Energistyrelsen

Vi er

Nordisk Energy

Alle fortjener en strømregning der er til at forstå med et beløb uden overraskelser. Nordisk Energy køber strøm fra hele Norden og leverer den direkte til dig. Du vælger om du vil betale en fast eller variabel pris på din strøm. Det er strøm der er til at forstå. Velkommen til Nordisk Energy.

Spørg løs!

Inden du smutter

Er du i tvivl om du skal skifte eller har du bare et spørgsmål så ringer vi dig gerne op.

Udfyld felterne og bliv kontaktet allerede i dag.